Starboard SuperCruiser - pirmi įspūdžiai

  • 0
pagaliau pavyko išbandyti Starboard SuperCruiser vandensparnį.

Kaip ir prieš kiekvieną bandymą yra kažkokie lūkesčiai. Pirmą dieną pakilti nepavyko, nes prie 0,1m/s vėjo nekyla net SuperC :) Vakar vėjas buvo V, PV. Startavau iš JachtKlubo. Vėjas kampu nuo kranto. Burė Severne HyperGlide2 8,0 su lenta Foil144. Šio foilo galinis sparnas turi galimybę reguliuoti kėlimo jėgą, keičiant galinio sparno kampą. Nustatau "Neutral". Kitos dvi pozicijos yra "More lift" ir "More stable". Kai nežinai ko tikėtis - visuomet rinkis vidurinę poziciją.

    • starboard foil supercruiser aluminium

Išplaukiau. Pirmi gūsiai. Per vieną pabandau pasipumpuoti, bet nepavyksta pakilti. Nauji pojūčiai, gūsis per trumpas, gikas per aukštai (lenta siauresnė, o užsikėliau kaip ant Formulės). Pasitvarkau giko aukštį. Dar vienas gūsis. Šį kartą ilgesnis. Standartinė pumpavimo technika - priekinė koja kilpoje ir keli stiprūs būrės patraukimai neatpalaiduojant burės jėgos tarp jų. Lenta greitėja ir jau turėtų kilti... bet kol neįkišu galinės kojos į kilpą, tol nelabai ji šauna į orą. Toks labai saugus ir stabilus kilimas. Skrendu. Atrodo jog kažkas pakėlė ir neša virš vandens. Ateina gūsis, kūnas natūraliai pasiruošęs reaguoti ir stabilizuoti skrydį, burė gauna vėjo srautą, pagreitėju, bet iškarto tarsi kažkas amortizuotų jėgą ir greitėjimas sustoja. Tikras freeride saugumo jausmas. Bet visai ne toks, kaip būna naudojant freeride burę, kuri prie stipresnio vėjo keičia formą ir praranda efektyvumą. Tada daug energijos naudojama šilumai - kaista raumenys ir juntamas neefektyvumas, tarsi važiuotume žemesne pavara nuo kalno. O čia, turbūt dėl nustatyto "Neutral" sparno kampo, nei jėgos burėje padaugėjo, nei rankos apsikrovė. Tiesiog per trapeciją perduodi daugiau energijos į sparną ir priešingai, nei tai būtų su Race komplektu, sparno nereikia spausti žemyn - keičiant greitį jis skrenda labai stabiliai. Dar vienas pastebėjimas po Race inventoriaus, kurio nepastebėtų tas, kas nebuvo jo bandęs, tai, kad gavęs impulsą, kūnas turi tris kartus daugiau laiko į jį sureaguoti. Taigi, pradžioje budrumas buvo "Race mode" režimu ir skristi teko skalpelio tikslumu pagal gulsčiuką. Net buvo keista, kaip jis taip stabiliai skrenda. Po to atsirado lengvumo pojūtis, atsipalaidavau visai, nes sparnas viską daro už tave - "autopiloto režimas". Pirmi trys posūkiai ore nepavyko. Teko prietaisus kalibruoti, kojų padėtis ir spaudimo jėgą. Vėliau pasipylė vienas po kito oriniai. Dar vėliau prie visai mažo greičio. Dar vėliau didelio ir mažo spindulio. Žodžiu, kokio tik nori. Taip, posūkį su juo padaryti labai lengva, ypač kai pavyksta ir su greičiui skirtais sparnais. Mokytis šis sparnas - idealus.

Apibendrinimai:
Ar pakyla žymiai anksčiau nei Race sparna? Ne, ne žymiai. Iš esmės, tai vėjo vistiek reikia apie 3m/s kas yra Race derinių riba.
Ar posūkį padaryti lengviau? Taip, ypač prie mažesnio greičio. Posūkio padarymo didesnė sėkmė yra tame, kad sparnas skrenda su mažesne bure (plaukiau su HG2 8,0), o Race komplektui reiktų didžiausių 9,0 ar 10,0 ir tai apsunkintų manevrą - reiktų didesnio techninio tikslumo sėkmingam posūkiui atlikti.
Ar greitis labai skiriasi nuo Race rinkinių? Ar labai, ar ne, priklauso nuo to, kas yra laikoma labai, bet skiriasi. Maksimalus dienos greitis išėjo 37km/h. Su Race būtų apie 42km/h. Į vėją užkilti problemų nėra jokių, nors lygintis su Race neišeitų. Tačiau šis sparnas ir nėra skirtas kursui.

Ar praskrenda vėjo skyles lengvai? Čia klausimas į kurį norėjau atsakyti pats sau. Jei nieko nedarai, tai be vėjo šis sparnas nusileis iš skrydžio. Bet su juo galima gana efektyviai pumpuotis. Reik dar pasimokyti, bet įgudus skristum tol, kol pumpuotum. Tačiau vėjo vistiek šiek tiek reikia. Taigi, dėl mažesnio greičio vėjo skylėje užsibūnama ilgiau, nei su Race komplektu ir tam kad skristum reikia pasipumpuoti.

Ar stabilesnis? Taip, taip, taip. Jis stabilus, kaip stabilumo etalonas. Visi kiti foilai yra nestabilūs, lyginant su SurperCruiseriu.

Kam skirtas šis vandensparnis? Jis skirtas freeridui, tiem, kas nori ne sėdėti, o buriuoti. Tiems, kas turėjo formulę, bet ne tam kad dalyvautų varžybose, o tam, kad buriuotų "silpno" vėjo sąlygomis. Dabar jie gali buriuoti "be vėjo". Tiems, kas turi didelius slalomus, nes formulės nepatiko. Žodžiu, šitas vandensparnis 90% buriuotojų. Na, gal 80%.
 
SuperCruiseris komplektuojamas su patogiu kelioniniu Starboard stiliaus krepšiu. Liemens ir kojos tvirtinimas yra standartinis - galima tvirtinti bet kokią Starboard koją. Priekinio sparno tvirtinimas iš SUP ir Wave linijos - kitų burlentėms skirtų sparnų neuždėsi. Galinio sparno tvirtinimas - kintamo kampo, tam kad pritaikytumėte esamoms sąlygoms, ar jūsų poreikiams nuo "More Lift" daugiau kėlimo, "Neutral" neutralus iki "More stable" daugiau stabilumo.

Komplekto kaina €1399. Šiuo metu turime.

blog comments powered by Disqus