Krimml krioklys, Austrija 2007

• 0

Aplankę Ledo milžinų pasaulio urvą, jau vakarėjant mes patraukėme tolyn. Tądien nukeliavome dar apie 100 km link kito Austrijos gamtos stebuklo – Krimlio krioklio (Krimml Wasserfall). Šis krioklys yra aukščiausias Europoje ir nuo viršutinės jo dalies iki krioklio guolio apačioje yra net 390 m. Sustojome kempinge šalia Krimml miestelio. Nuo pat ryto planavome poros valandų apsilankymą prie šio krioklio, o toliau kelionę į Šveicariją, prie Silvaplanos ežero. Tačiau ne viskas buvo taip kaip planuota.

Nuo pat ryto susidūrėme su kelioninėmis problemomis: kempinge negalima atsiskaityti kortele ir iš mūsų Opeliuko rato veržiasi oras. Laimei, kad greta esančiame miestelyje buvo ne tik bankomatas gryniesiems išsiimti, bet ir puikiausias padangų servisas, kuriame per rekordiškai trumpą laiką sutvarkė Opeliuko bėdą. Taigi apie vidurdienį pajudėjome prie krioklio, iki kurio buvo likę vos 4 km. Krimlio krioklys yra Hohe Tauern nacionalinio parko teritorijoje. Visą krioklio kelią galime suskirstyti į tris dalis: aukštasis, vidurinis ir apatinis kriokliai. Aukštasis krioklys krenta net 145 metrus žemyn ir jo kelias prasideda šiek tiek aukščiau paskutinės pėsčiųjų kelio stotelės, kuri yra 1460 m aukštyje. Viduriniojo krioklio kelias žemyn – 100 metrų ir jis prasideda 1306 metrų aukštyje, ties Gasthof Schönangerlboden stotele. 1200 metrų aukštyje prasideda patik gražiausia šio krioklio dalis – apatinis krioklys. Jo kritimo kelias daugiau nei 140 metrų žemyn. Didelis vandens kiekis krinta į krioklio guolį, mesdamas į orą milijonus smulkiausių purslų, kurie saulėje sužaižaruotų visomis vaivorykštės spalvomis.

Kaip supratote Krimlio krioklį galima apžiūrėti tik einant pėsčiomis. Pačioje kelio pradžioje pamatysite rodyklių medį, kuris parodo ne tik kryptį, kuria rekomenduoja nueiti į vieną ar kitą stotelę, bet ir laiką, kurį užtruksite ten keliaudami. Kelionių pėsčiomis laikas varijuoja nuo 15 minučių iki 5 valandų (ir tai tik į vieną pusę). Žiemą priklausomai nuo temperatūros krioklys gali užšalti, suformuodamas nuostabius varveklius.

Šiek tiek faktų apie Krimlio krioklį:

• Krioklio aukštis – 390 metrų,

• Krioklio ir jį papildančių kalnų upelių baseino plotas – 109,9 km2

• Krioklio vandeningumas svyruoja nuo 0,20 m³/s iki 57,20 m³/s.

• Krioklys vandeningiausias buvo 1987 rugpjūčio 25 dieną – 180 m³/s.

• Kriokliu per metus žemyn nuteka 177 milijardai litrų vandens.

Kelionė ir kainos.

Krimml miestelio koordinatės - 47°13′23″N, 12°10′31″E. Nuo rajono administracinio centro – Zel am See miesto – jis nutolęs 54 km. Įvažiavus į miestelį iškart pastebėsite kelio nuorodas iki Krimlio krioklio. Mašiną palikite specialiose stovėjimo aikštelėse. Paprastam automobiliui visai dienai tai kainuos 4 EUR, o kemperiui – 6 EUR. Mes bandėme ginčytis, jog mums nereikės visos dienos, tačiau po visos apžvalginės kelionės supratome – aikštelės savininkai kuo puikiausiai žino, kiek laiko atima krioklio apžiūra. Įėjimas į nacionalinio parko teritoriją, o kartu ir bilietas apžiūrėti krioklį kainavo ne tiek ir daug – suaugusiam žmogui 1,80 EUR.