Pirmoji stotelė - Kalamitsi

• 0

Kelionė nuo Lietuvos tęsusis 2400 km ir trukusi beveik 4 vairavimo su nakvynėmis dienas baigėsi Graikijoje. Taip, tai buvo mūsų pirmoji stotelė, kurią visi draugiškai praminėme mažyčiu rojumi.

Kalamitsi miestelis yra Sitonijos pusiasalyje, Chalkidikės regione, Šiaurės rytinėje Graikijos dalyje. Kalamitsi koordinatės: 39°59'13.77"N ir  23°59'19.60"E. Atstumas nuo Kauno, Lietuvoje - ~2400 km.

Šį rojų žemėje mums padėjo surasti Lonely Planet „Greece“ gidas. Chalkidikės pusiasalis pasaulio žemėlapiuose lengvai atpažįstamas pagal tris į Šiaurinę Egėjo jūrą išsikišusius pusiasalio „pirštus“. Pirmasis pirštas Kasandra – stipriai agyvendintas, su nuostabaus grožio vilomis ir marmuro bei molinių dirbinių krautuvėlėmis. Sitonijos pusiasalis – daug mažiau apkrautas, jame išlikę gamtos išpuoselėti paplūdimiai, sukurta labai patogi infrastruktūra turistams. Trečiasis pusiasalis visiškai atkirtas nuo pasaulio ir netgi turi sieną nuo žemyninės Graikijos dalies – tai Atoso kalno pusiasalis, kuriame įsikūrę labai uždari vyrų vienuolynai (į juos patekti galima tik praėjus labai griežtą vertinimo komisiją, tik 10 žmonių per dieną ir tik vyrai).

Mes pasirinkome vidurinįjį Chalkidikės pirštą – Sitoniją ir knygos rekomenduotą Kalamitsi miestelį. Išties radome visa tai kas buvo aprašyta ir dar daugiau. Kalamitsi miestelis turi tris paplūdimius: du didelius, lengvai prieinamus ir vieną nediduką, kuriame jau 40 metų glaudžiasi nudistai ir į kurį patekti galima tik perkopus kalną arba atplaukti su laiveliu. Mūsų komanda apsistojo Porto kempinge (Porto camping), kuriame mus svetingai priėmė angliškai ir rusiškai kalbantys šeimininkai. Kempingas labai tvarkingas, yra tualetai, dušai, indų plovyklos,galimybė skalbti skalbinius skalbimo mašinoje (tai kainuos 4 EUR), maisto parduotuvė su šviežiais vietiniais vaisiais ir daržovėmis. Be to kempingas draugiškas su šunimis keliaujantiems žmonėms. Kempingo teritorijoje yra nardymo centras „Dolphin“, kuriame pradiniai kursai kainuoja 50 EUR, pažengusiems kursai, kurie trunka apie 5 dienas kainuoja 450 EUR, naktiniai, giluminiai nardymai kainuoja 150 EUR (turimtiems nardytojo sertifikatą). Taip pat vakarėjant atsidaro nuostabus paplūdimio baras ir restoranas. Pats centrinis Kalamitsi paplūdimys nustebino nuostabiai smėlėta pakrante ir šilta jūra. Kempingo kaina sezono metu (nuo birželio 1 iki rugsėjo 1 d) mūsų komanijai gavosi apie 10 EUR žmogui per dieną.

• Panorama Kalamitsi
    • Dvi įlankos
    • Kita pusė
  • Previous

Užsiėmimai, kuriuos veikėme per keturias dienas mūsų viešnagės Kalamitsi: nardymas su kaukėmis, vaikščiojimas po uolas, žvejyba , maudymasis ir, aišku, fotografavimas ir filmavimas. Nardyti Kalamitsyje tikrai gera,nes pakrantės uolos aplipusios aktinijomis, jūros ežiais, vėžiais atsiskyrėliais. Uolų plyšiuose gyvena nedideli krabiukai. Giliau plaukiojant matėm ryškių jūrinių žuvų, aštuonkojį, o vandens paviršiuje lakstė ančiuviai.

Uolos čia labai įdomios, nes uoliena labai minkšta ir lengvai eroduojanti, sūriame vandenyje pamirkytas gabaliukas pirštais suspaudžiamas ir sutrinamas iki rupaus smėlio. Greičiausiai būtent dėl šios priežasties priekrančio uolos fantasmagoriškiausių formų. Laipiojant reikia būti labai atsargiems ir pasirūpinti itin patogia avalyne, nes mano laipiojimas baigėsi giliai prakirstu kulnu ir klanu kraujo bate. Užtat namo parsitempiau keisčiausių formų sudžiūvusių šaknų.

Šios vietovės gamtinė įvairovė labai nustebino, nes aplink šmirinėjo žali didoki driežai, ryte ir vakare šalia kemperio vabzdžius rankiojo Lietuvos Raudonojoje knygoje įrašytas kukutis, sukosi būriai į strazdus panašių paukščių, medžiuose grojo cikados, pavakarėmis iš žemės lįsdavo jau suaugę karkvabaliai, o vaikai  namo partempdavo apie 7 cm ilgio vabalus su didelėmis mandibulėmis.

Buvo be galo gaila palikti ir išvykti iš šio rojaus kampelio, nes ramybė, šiltas oras ir malonus nuo jūros traukiantis brizas suteikė nuostabų poilsį. Pažadėjome, kad sugrįšime ir patraukėme į šalies gilumą prie Olimpo kalno.

• Nardome
    • Egėjo jūra
    • Lipti reikia naudojant visas keturias