Slidžių apkaustų sureguliavimas

  • 0
    • apkaustai

 Daugelis mūsų apkaustų atpalaidavimo jėgą reguliuojamės pagal svorio ir ūgio lenteles. Geresnės lentelės dar įveda ir pėdos ilgio matmenį. Tokiu būdu mes nustatome pradinę ribą, kurios turėtų užtekti, kad būtų apsaugoti mūsų raiščiai ir sausgyslės.  Bet  kiekvienas žmogus yra individualus ir raiščių stiprumas ir tvirtumas gali skirtis. Taip pat skiriasi ir raumenų stiprumas. Jau nekalbant, kad vienos kojos raumenys dažnai būna stipresni, nei kitos. Tačiau, nuomos punkte apkaustus jums sureguliuos vienodai abiem slidėms. Kad išvengtumėte traumos, turite mokėti patikrinti ir nusistatyti savo asmeninį apkaustų DIN (jėgos koeficientas, kai batas atpalaiduojamas iš apkausto) dydį. Prisiminkite, kad tik nuvykę į kalnus, jūsų raumenys ir raiščiai dar nebus pakankamai sustiprėję, ypač jei aktyviai nesportuojate. Pradžiai nustatykite apkaustų "išmušimo" jėgos žymeklį ties žyma, kuri būtų dešimt kartų mažesnė, nei jūsų svoris. Pavyzdžiui, jei sveriate 80 kg, tai apkaustų atpalaidavimo reikšmė turėtų būti apie 8. Pradžioje sureguliuokite kulno atpalaidavimą. Vieną koją ištieskite atgal, o kitą sulenkite po savimi. Ištiestos kojos kulną po truputi didindami jėgą bandykite ištraukti iš apkausto. Jei nepavyksta to padaryti be smūgių ir tolygiai traukiant, tada reikia mažinti apkaustų atpalaidavimo jėgą. Jei ištraukti pavyko gana lengvai - jėgą reikia didinti. Į reikšmes, ant apkausto, reguliavimo metu žiūrėti nereikia, nes jos jums yra tik rekomendacinio pobūdžio, kad žinotumėte į kurią pusę sukant didinat jėgą, o į kurią - mažinat. Sureguliavus kulnų dalis, pereinam prie priekių. Kojas pastatome plačiau nei pečių plotis. Įremiam slidės briauną į sniegą ir sukamuoju judesiu bandome išsukti bato priekį iš apkausto. Apkausto priekis yra atsakingas už jūsų kryžminių raiščių saugumą, dėl to reguliavimą atlikite sąžiningai. Jei išsukti nepavykstą - mažinkite jėgą, jei batą išsukate lengvai - didinkite. Išsukti turite tik tolygiai dydindami jėgą, o ne smūgiu, ar dar blogiau pakėlę slidę ir trenkdami ją briauna į sniegą. Prisiminkite - tik tolygiai didindami sukimo jėgą. Tačiau per lengvai nustatyti irgi negalima, nes čiuoždami tiesiog pamesite slidę, o tai gali būti priežastis traumos, kurią gausite dėl kritimo. Slidinėdami slides apkrausite pagal savo raumenų ir raiščių stiprumą. Paslidinėjus porą dienų, būtina patikrinti apkaustų "išmušimo" jėgas pakartojant šį testą. Dažniausiai apkaustus reikia suveržti, nes raumenys įgavo tonuso, raiščiai taip pat prisitaikė prie didesnių krūvių. Rekomenduojama pasižymėti, kuri slidė ant kurios kojos buvo bandoma ir jas naudoti ant tų pačių kojų, nes jei apkaustų nustatymai skirsis, tai sukeitę slides, jūs tuos skirtumus padvigubinsite. Na ir pabaigai, šį testą atlikite tik su apšilusiais raumenimis ir pramankštintais raiščiais.

 
Gero sniego!
blog comments powered by Disqus